Bacardi ще купи производителя на текила от висок клас Patron Spirits International в сделка за 5.1 млрд. долара, опитвайки се да стане втората по големина компания за спиртни напитки в САЩ по стойност на пазарния дял.
Придобиването, което трябва да приключи до средата на годината, ще разнообрази бизнеса на Bacardi и ще отговори на променящите се изисквания на потребителите.
Това е първата важна сделка на Махеш Мадхаван, който през октомври бе назначен за изпълнителен директор на Bacardi от семейството, което основава компанията в Куба и я управлява вече 156 години.
"Добавянето на Patron към портфейла Bacardi създава огромна възможност за марката извън САЩ, тъй като международната мрежа за разпространение на Bacardi ще спомогне за разрастването на Patron по целия свят, като се увеличи мащабът в САЩ и в световен мащаб", каза Мадхаван.
"Тъй като Bacardi има дял от собствеността в Patron в продължение на почти десетилетие, и наистина знае и оценява уникалния ни бизнес, те са най-добрият и най-логичен стопанин, който да ни помогне в стремежа ни към съвършенство", каза изпълнителния директор на Patron Ед Браун.
Новите текили от висок клас, включително напитките на Patron, помогнаха напитката да разшири обхвата си отвъд младите купонджии.
Докато световният пазар на алкохолни напитки се сви с 1.3% през 2016 г., пазарът на текила нараства с 5.2%, според изследователската фирма за алкохолни напитки IWSR.
През миналата година Diageo купи премиум бранда текила Casamigos на Джордж Клуни за 1 млрд. долара.
Базираната в Бермуда Bacardi, която притежава 200 спиртни напитки, включително джинът Bombay Sapphire, водката Grey Goose, уискито Dewars, вемутът Martini и едноименният си ром, е собственик на миноритарен дял в Patron от 2008 г. насам.