Един от вестниците в САЩ с най-голям тираж - New York Daily News вече има нов собственик. Всекидневникът бе продаден от досегашния си притежател Морт Зукърман на медийната компания Tronc.

Компанията, която е третият най-голям издател на вестници в САЩ, печата популярни вестници като Chicago Tribune и Los Angeles Times.

Интересен е начинът на плащане на сделката - вместо срещу пари, 80-годишният Зукърман прехвърля вестника на Tronc срещу поемане на разходите и дълговете му. Смята се, че само пенсионните задължения на изданието са десетки милиони долари.

Медийната компания ще получи и печатницата на вестника в Джърси сити, Ню Джърси. Зукърман ще остане собственик единствено на земята, където се издига тя.

Макар и далеч по-скромен от именитите си съперници New York Times и New York Post, New York Daily News е на почти един век и е осмият най-четен вестник в Щатите.

Новият издател ще работи с Daily News, за да "обслужва нови аудитории и маркетинг, като същевременно доставя стойност на своите акционери", заяви Джъстин Диърборн, главен изпълнителен директор на Tronc.

Планът включва разширяването на уебсайта на вестника и използването на печатницата за печатането на изданията на медийната компания, предназначени за Алентаун, Пенсилвания и Хартфорд, Кънектикът, съобщава CNN Money.

Tronc се опитва да расте едновременно в няколко посочки. Компанията наскоро се опита да купи Chicago Sun-Times, но опитите й удариха на камък.

Най-тиражното издание на компанията е Los Angeles Times. Наскоро Диърборн назначи там нов главен редактор и издател.

Главният редактор на Daily News Артър Браун планира да се пенсионира, но се е съгласил да остане начело до края на годината. Дотогава той ще изпълнява ролята и на издател на таблоида.

Вестникът, който е известен с провокативната си първа страница, става собственост на инвеститора в недвижими имоти Зукърман през 1993 г. Преди това е издаван от медийната група Tribune, чийто наследник е Tronc. Зукърман искаше да го продаде още през 2015 г., но реши да изчака.

Daily News е изправен пред същите проблеми, както и много други вестници: намаляващите продажби на печатните издания заради преминаването към цифрови формати в световен мащаб.

Таблоидът инвестира в своя уебсайт, но все още е популярно главно с таблоидната си първа страница, печатните си особености и спортните материали.

Основният му конкурент - New York Post е собственост на медийния магнат Рупърт Мърдок.