4 от най-популярните списания в света - Time, Sports Illustrated, Fortune и People вече имат нов собственик, след като медийната компания Meredith Corporation обяви придобиването на издателя им - Time Inc. в сделка на стойност 2.8 млрд. долара.

Сделката е успех за компанията, която на 2 пъти се опита да купи Time през 2013 г. и началото на 2017 г., но не успя. Сега тя изкупува издателя, плащайки по 18.50 долара на акция. Придобиването се очаква да приключи през първото тримесечие на 2018 г. Благодарение на сделката, Meredith очаква да постигне 400-500 млн. долара икономии на разходи през първите 2 години.

"Добавяме богатите възможности за създаване на съдържание на някои от най-силните национални брандове на медийната индустрия в един мощен местен телевизионен бизнес, който генерира рекордни приходи, предлагайки на рекламодателите и търговците несравним достъп до възрастните американци", казва в официалното изявление Стивън Лейси, председател на борда и изпълнителен директор на Meredith Corporation.

Когато се комбинират, маркерите Meredith и Time ще имат 135 млн. читатели и около 60 млн. платени абонати. Създава се мощен дигитален медиен бизнес със 170 млн. месечни уникални посетители в САЩ и над 10 милиарда гледания годишно. 

За да финансира придобиването, базираната в Айова компания поема сериозен дълг, вземайки общо около 3.6 млрд. долара от различни кредитори.

650 млн. долара от тях идват от компания, собственост на милиардерите Чарлс и Дейвид Кох. Те обаче няма да бъдат част от борда и няма да имат влияние върху редакционните или управленските операции, казват от медийната компания.

Краят на една епоха

По време на разцвета си Time Inc. е колос, който издава седмични списания за милиони хора по цял свят. Неговите заглавия дълбоко повлияха на начина, по който хората възприемат новини, спорт и развлечения.

Издателят придоби още повече влияние през 1989 г., когато се сля с Warner Communications, създавайки медийният гигант Time Warner, компанията майка на CNN. По това време тя е най-голямата медийна компания в САЩ.

Но епохата на интернет значително отслаби печатните медии, тиражите се свиха, а рекламодателите се преместиха към цифрови платформи. Това доведе до сериозен спад на приходите.

Time съобщи по-рано през ноември, че през третото тримесечие общите й приходи спадат с 9.5% до 679 млн. долара, надминавайки дори негативните очаквания на анализаторите. Това е шестото поред тримесечие, в което компанията не оправдава заложените финансови цели.