Apollo Global Management Inc. ще плати около $5 млрд., за да придобие Yahoo и AOL от Verizon Communications — давайки възможност на телекомуникационната компания да излезе от неуспешния си медиен залог, пише The Wall Street Journal.
Apollo ще плати $4,25 млрд. за 90% от медийните активи. Verizon ще задържи 10% дял и ще получи акции за още $750 млн. в новата компания, която ще носи името Yahoo.
Verizon Media, която не успя да отчете достатъчен растеж в конкуренция с Google и Facebook, генерира $7 млрд. приходи миналата година.
Стратегията на Apollo ще бъде да увеличи приходите от всеки един от 900-те милиона активни потребители на медиите. Verizon позиционира медийния си бизнес като допълнения към основните телекомуникационни операции и е изпуснала редица възможности да увеличи приходите, казват от Apollo.
Приходите на Verizon Media растат с над 10% през последните две тримесечия благодарение на възстановеното търсене сред рекламодателите. Продажбите на рекламно място ще нарастват през следващите месеци, прогнозират анализатори.
Verizon е получила и други предложения за части от медийния бизнес, който включва страници като TechCrunch и Yahoo Finance, но никой от тях не е изявил желание да придобие цялата група, според източници на WSJ.
Verizon събра някои от най-познатите брандове в интернет пространството през 2015 г. с покупката на AOL и последвалото придобиване на Yahoo през 2017 г. Мениджърите описваха новосформирания бизнес като алтернативен начин рекламодателите да достигнат потенциални клиенти извън екосистемите на Google, Facebook и Amazon, но прогнозите не се сбъднаха. През 2018 г. компанията бе принудена да отпише половината стойност на медийните брандове, които придоби.
По-късно Verizon започна да свива бизнеса като съкрати позиции и продаде Tumblr и HuffPost. Към момента медийното подразделение дава работа на около 10 хил. души, при 14 хил. през 2017 г.