Водещата германска авиокомпания Lufthansa оглавява списък с превозвачи, заинтересовани да придобият части от банкрутиралата Air Berlin - втория най-голям авиопревозвач в страната.
Става дума за повече от 8000 работни места, заедно с по-малките части от групата, включително австрийския превозвач Niki, флота от около 140 наети самолети, както и правата за излитане и кацане.
Администраторите трябва да се срещнат и да обсъдят офертите, а крайното решение да бъде взето на заседание на надзорния съвет на Air Berlin на 25 септември, съобщава Reuters.
9 компании и консорциуми са заинтересовани от активите на закъсалата компания. Ето кои са те и какво предлагат:
Lufthansa
Авиокомпанията може да поеме до 80 самолета с акцент върху 38 екипажа, които вече наема от Air Berlin, главно за нискотарифните си полети, изпълнявани от Eurowings, съобщи изпълнителният директор на компанията Карстен Шпор.
EasyJet
Според медиите британската авиокомпания се интересува от до 40 самолета. EasyJet потвърди само, че е отправила оферта за части от бизнеса на къси разстояния. "Предложението е в съответствие със стратегията на easyJet, насочена към градовете в Германия", коментираха от британската компания.
Condor (Thomas Cook) и Ники Лауда
Бившият световен шампион във Формула 1 Ники Лауда заедно с авиокомпанията Condor, част от туристическата компания Thomas Cook, са отправили съвместна оферта от 100 млн. евро за купуването на превозвача Niki, плюс 17 самолета.
Ryanair
Ирландският нискотарифен превозвач заяви в края на август, че няма да кандидатства за активи на Air Berlin, а изпълнителният директор Майкъл О'Лиъри описа процеса по продажбата на активите като "закърпване". О'Лиъри заяви, че Lufthansa ще има господстващо положение по вътрешните маршрути в Германия след придобиването на Air Berlin. Въпреки това от Ryanair винаги могат да се очакват изненади.
International Airlines Group
Собственикът на British Airways е още един от участниците в наддаването. Според медийни публикации авиогрупата е заинтересована от Niki.
Zeitfracht
Германската семейна логистична фирма Zeitfracht предложи да закупи платформата за въздушен превоз Leisure Cargo, дейностите по поддръжката й, както и регионалната единица Luftfahrtgesellschaft Walter, която използва 20 самолета Bombardier.
Ако бъде реализирано предложението й, то се очаква да запази около 1000 работни места.
Ханс Рудолф Вьоерл
Авиационният инвеститор каза, че е предложил оферта от 500 милиона евро за закупуване на всички активи на Air Berlin. Той планира да плати първоначално 50 милиона евро, а останалите на погасителни вноски. Вьорл търсеше партньори за наддаването и предложи Air Berlin да бъде запазена като чартърна авиокомпания, вместо да бъде разкъсвана.
LinkGlobal Logistics
Китайската LinkGlobal Logistics представи обвързваща оферта с вероятна стойност от 600 милиона евро и обеща да запази всички работни места в авиокомпанията.
Утц Клаасен
Германският предприемач и бивш ръководител на енергийната компания EnBW Утц Клаасен също е сочен като един от кандидатите за Air Berlin. Той е предложил 100 милиона евро за компанията и е обещал още 600 милиона евро под формата на ликвидност.