След малко повече от две години и половина контейнерните танкери ще трябва драстично да намалят изхвърляните от тях вредни емисии в атмосферата. Докато това е добре за околната среда и хората, то може да струва 60 милиарда долара на индустрията.

"Така корабите, използвани за търговия по море, ще бъдат принудени да харчат повече за по-качествено гориво, за да отговорят на новите правила за нивото на вредните емисии, които влизат в сила през 2020 година", посочват от консултанта Wood Mackenzie.

Това ще се превърне в сериозен проблем за компаниите в бранша, които днес печелят със средно 70% по-малко, отколкото в годините преди глобалната рецесия.

Последствията ще засегнат повече от 90 хиляди търговски кораба, които отговарят за 90% от глобалните доставки, пише Bloomberg.

От BIMCO, групата, представляваща оператори в бранша от около 130 държави, посочват, че затрудненията на някои превозвачи относно въвеждането на промени в съотвествствие с новите изисквания, може да доведе до забрана за плаване на някои от танкерите и заедно с това до забавяне на доставките.

"Това ще предизвика пълен хаос. Говорим за около 2,5 милиона до 4 милиона барела петрол на ден, които ще трябва да бъдат заменени с друго гориво", обяснява Лард Роберт Педерсен от BIMCO.