Австрийската компания EVN е поела ангажимент да компенсира в кратък срок абонатите, при които има констатирани нарушения в отчитането на потреблението на електроенергията за месец септември.

Това каза министърът на икономиката и енергетиката Румен Овчаров, цитиран от БТА, на пресконференция след среща с ръководството на австрийската компания.

Според председателя на Управителния съвет на "EVN България - електроснабдяване" Щефан Шишковиц не е нужно абонатите индивидуално да предприемат някакви действия, за да бъдат компенсирани, тъй като това ще стане автоматично.

От ЕVN се ангажираха да вземат мерки, с които в бъдеще да не се допускат неточности при формирането на сметките на абонатите.

Eкспертите от EVN вече са проверили 827 жалби от общо постъпили 2000 такива, като до момента само в 6 случая е констатирана грешка при отчитането.

Причината за възникналия проблем според Шишковиц е, че през август в 17 села около Ямбол и в едно село около Бургас не е отчетена изразходената електроенергия, вследствие на което софтуерната система в септемврийската сметка за ток е начислила и разходите за август.

На практика сметките за август и септември са били обединени в една, без да се отчитат евтините 75 киловатчаса два пъти.

От октомври евтините киловати по 9.8 стотинки за киловат отпаднаха, поради което в сметката за октомври на засегнатите граждани ще бъде приспадната сумата от 5 лева и 70 стотинки, колкото е максималната сума за разходите при ползване на евтината тарифа от 9,8 стотинки за киловат при първите изразходвани 75 киловатчаса, обясниха от ЕVN.

Вътрешната проверка в дружеството продължава, информира Шишковиц и обеща да информира обществеността за резултатите от нея. В дружеството ще бъде извършен и външен одит с цел да се възстанови доверието на гражданите.

Министър Румен Овчаров гарантира, че Министерството на икономиката и енергетиката /МИЕ/ ще продължи да следи процеса и ще направи всичко възможно интересите на гражданите да бъдат защитени по най-добрия начин.

EVN има 1.5 милиона клиенти в България и респективно следи 1.5 милиона електромера.
Намеренията на компанията са в перспектива да въведе 6-месечно или годишно отчитане.

Припомняме, че повод за срещата са множеството получени сигнали и установени нарушения при формирането на сметките за електричество в Югоизточна България.