Гръцките власти разшириха списъка на стоките, които не могат да бъдат обявявани на промоция от търговците, след като по-рано цената им е била повишена, съобщават медии в южната ни съседка. Целта на мярката е по-прозрачно ценообразуване и поставяне на поскъпването под контрол, но бизнесът не е съгласен с начина на прилагане на мерките.
В Гърция за много ключови стоки, предлагани в супермаркетите, важи забрана да бъдат включвани в промоции в срок от три месеца, след като цените им са били увеличени. Пресичат се и опитите за заобикаляне на това разпореждане например чрез намаляване на грамажа в опаковката.
Целта е клиентите да получат "прозрачна" цена, а и търговците да бъдат мотивирани да не правят корекции нагоре. В момента енергийните цени намаляват, но хранителните продукти продължават да поскъпват и това води до 8,3% годишна инфлация за януари 2024 г.
Представители на търговските вериги обаче коментират пред "Катимерини", че новите промени, обявени само две седмици преди влизането си в сила на 1 март, ги заварват неподготвени.
По думите им продукти, при които е налице глобален недостиг като поскъпналия с 67,4% зехтин, портокаловия сок и какаото, ще стават все по-скъпи без значение какви мерки се вземат на политическо ниво.