Китай набира все повече скорост и може да засенчи САЩ като най-големия източник на хитови филмови продукции през следващите десет години. Това означава, че вече Пекин ще има надмощие в редица индустрии, от които търговските пътища, аерокосмическия сектор и дори по отношение на бокс офисите.

Според изследване на PwC, публикувано от The Hollywood Reporter, Китай ще надмине Щатите по приходи от продажбите на касови филми през 2020 година. Очаква се азиатската държава да задържи първата позиция.

Оборотът от американските касови продукции ще стигне до 12,11 милиарда лева до края на годината, а този от филмите на Китай ще бъде 11,05 милиарда долара по данни от изследването. През 2020 година обаче лидер ще бъде Китай.

От 2015 година насам, Китай е продала повече билети за кино, отколкото САЩ. Това е обяснимо, тъй като населението на азиатската страна стигна до 1,4 милиарда жители. А Щатите имат 327 милиона жители.

Освен това увеличаващата се средна класа в Китай се превърна в най-големия консуматор на кино продуктите на глобално ниво, като дори има интерес и към американски филми.

Глобалната филмова индустрия ще продължи да се разширява до 2023 година, като нараства с 4% глобално и 1% в САЩ на година.

"С възможността потребителят да има достъп до непрестанно видео съдържание, прогнозите бяха, че киното няма бъдеще. Но продажбата на билети за филми, както и интересът към киното продължават да се увеличават", казва анализатор на PwC.

Освен опитите на Китай да остави Холивуд зад гърба си, докладът показва и последствията за кино индустрията от развитието на интерактивната телевизия през последните години. Disney, Warner Media и NBCUniversal са напът да усъвършенстват стрийминг услугите и това, което те предлагат на американските потребители. Тази промяна обаче може да доведе до още по-скоростно отслабване на бокс офис индустрията.

Дори Netflix със 149 милиона потребители от цял свят, вероятно е стигнала своят най-силен етап, тъй като темпът на растеж се забави през последните години. Това е в следствие от пренасищане на пазара, след предлагането на такива услуги от Amazon, CBS All Access, HBO Now, Hulu и редица други платформи.

Невероятният успех на Китай да извади 850 милиона души от крайна бедност през последните три десетилетия допринесе за увеличаване на представителите на средната класа. А те от своя страна имат интерес към все повече луксозни стоки. Именно средната класа помогна на азиатската страна да се превърне в световна икономическа сила, която може да изпревари САЩ в икономическо и военно отношение. Междувременно се наблюдава бавното отслабване на САЩ, което този път е в индустрията на бокс офисите.