Продажбите в ресторанти и търговски центрове в Китай скочиха с 10,2% до 926 милиарда юана (146 милиарда долара) по време на седмицата на китайската лунна Нова година между 15 и 21 февруари, спрямо миналогодишния Пролетен фестивал, сочат данни на Министерството на търговията, цитирани от Bloomberg.
Това обаче е най-слабото повишение за периода около китайската Нова година от 2005 година.
Сред най-популярните продукти са били роботите, които чистят пода.
Китай отчита още и 12,6 процента ръст на вътрешния туризъм до 475 милиарда юана. По време на празника около 390 милиона души са пътували с влак, скок от 8,8% спрямо миналата година.
Данните подчертат промяната на китайската икономика към водена от потребителските разходи, а не от износа и производството.