Всеки четвърти руснак или около 40 милиона души отвреме на време участват в лотарийни игри, показва ново национално проучване, цитирано от бизнес изданието РБК. То разкрива и интересен профил на типичния играч: хора на възраст между 45 и 60 години, които възприемат участието като форма на забавление, а не като шанс за бързо забогатяване.
Според изследване на изследователския център Romir и Националната лотария на Руската федерация, 28% от пълнолетните руснаци играят лотария - редовно или понякога. Най-активни са хората на възраст 45-59 г., от които 33% купуват билети от време на време, а 2% - всеки месец. Дори сред пенсионерите над 60 г. интересът остава висок: 34% играят периодично.
Младото поколение е значително по-резервирано. Само 16% от руснаците между 18 и 24 г. заявяват, че понякога участват, като 80% изобщо не се включват. И макар че групата 25-34 г. е най-оптимистично настроена - 5% вярват, че лотарията може да промени живота им - това остава малцинство.
Според културолога Евгений Сафронов, положителният имидж на лотариите в Русия се дължи на съветското минало и доверието в държавните институции. Този образ обаче не привлича младата публика, ориентирана към динамика и иновации.
Големите оператори на лотарии като Stoloto инвестират в реклама с популярни лица и нови игрови механики, за да конкурират видеоигрите и стрийминг платформите. Според Stoloto, 40 милиона души участват в техните игри годишно, като най-активната група са руснаци между 31 и 40 години.
През 2024 г. продажбите на лотарийни билети в Русия са нараснали с 30% спрямо 2023 г., сочат данни на OFD Platform. Средната стойност на покупка се е увеличила от 155 на 210 рубли. Приходите на трите водещи оператори - TK Center, GSL и Sportloto - възлизат общо на над 128 млрд. рубли, с ръст между 17% и 40% на годишна база.