Електронната търговия зае сериозно място сред каналите за търговия на дребно по време на коронавируса, след като потребителите разчитаха най-вече на онлайн пазаруване когато физическите магазини бяха затворени, пише Business Insider.
Азиатско-Тихоокеанският регион и Северна Америка водят по дял на продажбите онлайн, следвани от западна Европа. Отчасти поради доминирането на Китай, Азиатско-Тихоокеанският регион придоби значителна преднина в електронната търговия с дял от 62,6%.За Северна Америка и Западна Европа цифрите съответно са 19,1 и 12,7.
В Global Ecommerce 2020 Report се изследва къде се очаква спад при определени страни и региони по отношение на продажбите на електронна търговия на дребно, как пандемията е оформила прогнозите и как електронната търговия ще се продължи да съществува както в глобален, така и в национален мащаб до края на годината.
Ето някои акценти:
Продажбите на мобилни телефони в Германия растат по-бързо от всякога и повече от половината продажби в електронна търговия във Великобритания ще идват от смартфони. Очаква се някои области като Франция също да забележат растеж, но той ще бъде сравнително малък в сравнение с общите продажби в електронната търговия.
Докато водещите търговци като Amazon отчетоха сериозен ръст в продажбите на електронната търговия по време на пандемията, по-бавните срокове на доставка в страни като Канада позволиха на други търговци на дребно да се доберат до по-голям дял от пазара.
През 2020 година Китай ще надмине САЩ като най-големият пазар на дребно в света. Латинска Америка няма да има такъв късмет, тъй като коронавирусът допълнително утежни икономиката и потребителите бяха принудени да се ограничат до основните си покупки.
В страни като САЩ и Франция електронната търговия се повиши. Но и физическите магазини постепенно се възстановяват, след като бяха да принудени да прекъснат бизнеса си. Въпреки това в САЩ се очаква повечето търговци на дребно да продължат да отчитат успех в електронната търговия.