Ню Йорк стартира мащабна маркетингова кампания за 30 млн. долара, в опит да върне притока на туристи в града. Според кмета Бил де Блазио тя ще започне през юни, предава Bloomberg. Това е най-голямата по рода си кампания за града, чийто туристически сектор дава работа на 400 хил. души в своя пик и носеше на икономиката приходи от порядъка на 70 млрд. долара.

Кампанията се казва "Ню Йорк се пробужда" и ще е насочена както местни, така и международни туристи. Средствата ще бъдат предоставени от федералната програма за икономически стимули, а фокусът ще бъде върху телевизионни реклами и кампании в социалните мрежи.

Засега информацията е, че няма да е нужно посетителите на Ню Йорк да представят документ за ваксинация или да си правят тест за коронавирус. Според Де Блазио обаче ускорения темп на имунизация ще помогне за стимулирането на туризма.

Според властите през 2021 г. Ню Йорк ще бъде посетен от 36,4 млн. души, което е само половината от общо 66,6 млн. посетители през 2019 г.

От януари нивото на заетост на хотелите в града е нараснало с 6% до 35%, показват данни на компанията STR. Индустрията отчита пето поредно месечно увеличение на средната заетост на стаи, която се увеличава с 12% от декември насам.

Музеят "Метрополитън" също е посещаван повече - дневно от 7000 посетители спрямо 4000, когато отново отвори врати миналото лято.

Но въпреки тези положителни тенденции, туристическият сектор трябва да се съвземе от удара на пандемията, който се оказа по-тежък дори и от този след атентатите от 11 септември 2001 г.