Комисията за регулиране на съобщенията издаде лицензията за Първа частна поща на спедиторската фирма Тип Топ куриер.
Лиценз № 3 за пощенски оператор дава възможност на фирмата да осъществява пощенски услуги от началото на 2007 г.
Лицензията е за срок от 20 години.
Първата частна поща в България ще се казва T-POST и ще отвори първата си пощенска станция до пет месеца.
Днес, месец и десет дни преди Лицензията да влезе в сила, председателят на КРС Георги Александров връчи документа публично на Денка Димитрова и Лъчезар Капарашев, Управляващи акционери в „Тип-Топ Куриер" АД.
Лицензоносителят се задължава да изгради своята пощенска мрежа в 5-годишен срок.
„Тип-Топ Куриер" е първата частна компания, която кандидатства за извършване на куриерски услуги след приемането на Законa за пощенските услуги в Република България.
През 2001 г. „Тип-Топ Куриер" АД получава Удостоверение за предоставяне на неуниверсални пощенски услуги.
T-POST ще извършва всички услуги, включени в обхвата на универсалната пощенска услуга (кореспондентски пратки; малки пакети; печатни произведения; пряка пощенска реклама; секограми; колетни пратки; пощенски парични преводи),
без да нарушава резервирания сектор за кореспондентски пратки до 50 гр., който остава под държавен монопол за основния пощенски оператор. Очаква се този монопол да отпадне окончателно на 31 декември 2008 г.
Първата пощенска станция на T-POST ще отвори врати през месец март 2007 г. До средата на 2011 г. частни пощенски станции ще има в 126 населени места.
Ще бъде създадена транспортна мрежа, която да гарантира доставката на пощенските пратки на следващия ден. До юни 2012 г. достъп до пощенската мрежа на T-POST ще има във всички населени места на България с население над 800 души (към днешна дата 1150 на брой).
Кореспондентските пратки ще се приемат в пощенски станции или чрез пощенски кутии, инсталирани на удобни за потребителя места.
Първата частна поща T-POST ще предлага своите услуги на цени, еднакви за всички потребители на територията на Република България.
Основният критерий, по който пратките ще се остойностяват, ще бъде бързината на доставка, а не съдържанието.
Кореспондентските пратки и малки пакети ще се делят на приоритетни (по-кратък срок на доставка) и неприоритетни (по-ниска цена на доставка). Всеки потребител на T-POST ще може да проследи в интернет пътя на своята пощенска пратка.
Това ще става благодарение на уникален номер върху всяка от тях. Номерът ще се съдържа върху стикер, с който T-POST ще замени традиционната марка. Стикери ще се получават от пощенските станции на T-POST. За клиентите с договор (физически или юридически лица) те ще се доставят на адрес.
T-POST ще въведе европейски критерии за обслужване на потребителите. Сред приоритетите на Първата частна поща са бързо приемане на пратките в модерни пощенски станции, удобно работно време и комплексно обслужване, електронизация на процесите, възможност за online проследяване на пратката, бърза обратна връзка с потребителя.
Мъри
на 20.11.2006 в 21:38:42 #1Браво, добре звучат плановете.