Въпреки че все още е лято за повечето от нас, за търговците по целия свят зимният сезон вече е в ход. Те са заети да купуват от Далечния Изток подаръци за деца, украса, рекламни материали и други новогодишни и сезонни продукти, защото повечето от тези артикули се внасят в България от Китай. А производството в Китай и транспорта оттам отнема време и това важи още повече за масовите стоки, продавани по време на коледните празници.

Възлагането на поръчките на ранен етап дава достатъчно време за производство, опаковане и подготовка за транспорт. Тъй като потреблението през коледно-новогодишния период е особено голямо, се налага търговеца да поръча при производителя навреме, иначе има вероятност друг търговец да резервира производствения капацитет първи. Трябва да се има предвид и китайската Нова година, по време на която фабриките в цял Китай са затворени. За търговците това значи, че поръчките, които правят сега, трябва да включват и стоки за първото тримесечие на следващата година.

Коледните декорации и играчките са деликатни и често чупливи стоки. Правилното опаковане и обработка по цялата верига на доставка са от решаващо значение за поддържането на качеството на продукта. За да се избегнат усложнения с митническите проверки и освобождаване, трябва при производството и подготовката за транспорт да се спазват стриктно правилата и разпоредбите за безопасността на продуктите в страните по местоназначение.

Поради това точното планиране на запасите, навременните поръчки и ефективните транспортни решения са важни компоненти за успешен зимен търговски сезон. Съществува и необходимост от надежден логистичен партньор. Възлагането на транспорт на компании с опит, развита инфраструктура и ноу-хау, осигурява по-ефективно придвижване на стоките и спазване на графика от китайския производител до крайната дестинация. Във връзка с това Димчо Димчев, управител на карго-партнер България добавя, "Глобална мрежа като нашата осигурява множество предимства, експертите ни в България и в Китай споделят точна информация за транзитно време, потенциални рискове и оптимални маршрути, за да се избегнат закъснения и други логистични предизвикателства. След 40 години в бизнеса, уверено твърдим, че транспортирането на стоки от Китай е нашата специалност. Екипът ни е опитен и с отлични познания в морския, жп и въздушен транспорт - те могат допълнително да улеснят и сътрудничеството с вашите доставчици."

За транспорта от Китай до България има няколко варианта:

Железопътен транспорт

Железопътният транспорт между Китай и Европа по новия "Път на коприната" позволява превоза на товари с транзитно време от приблизително 22-28 дни. Това транзитно време е до 50% по-кратко от морския транспорт, а разходът е до 60% по-изгоден от въздушния транспорт. Затова не е изненадващо че все повече фирми избират този вид транспорт. Добрият екологичен баланс на тази транспортна модалност е "страничен ефект", който е добре дошъл.

Морски транспорт

Tрадиционно това е най-рентабилната алтернатива, но и с най-дълго транзитно време. То варира от 25 до 50 дни в зависимост от използваните пристанища и комбинация от корабни линии и сухопътен транспорт. "Динамичният транспортен пазар изисква по-бързи алтернативи за задоволяване на нуждите. Освен стандартните решения за доставка през черноморските пристанища или близките до България пристанища в Северна Гърция и Турция, разработихме и експресна услуга. При нея превоза на контейнеризирани стоки от Китай се извършва през Пирея и Копер - така при морската отсечка контейнера пътува директно без да се претоварва на друг кораб. Очакваното транзитно време е близо до железопътния превоз, а цената е по-ниска", обяснява Димчо Димчев.

Снимка 631625

Въздушен транспорт

За доставки, които трябва да пристигнат бързо, въздушният транспорт е най-бързият и преди всичко най-надежден избор. Така че ако поръчките закъсняват, авиотранспорта често е единственият вариант. карго-партнер предоставя надеждни доставки по седмичен график или експресни доставки по заявка от Китай до Европа и обратно. Така с всички формалности за подготовката преди излитане и след кацане, пратките от Китай пристигат в ръцете на търговците средно за седем дни.

След пристигането на пристанище, летище или жп гара, стоките подлежат на митническа обработка и в крайна сметка трябва да бъдат доставени и до крайната дестинация. За това също е нужно да се предвидят от един до пет дни в зависимост от вида на стоките и модалността на транспорт. Обмитяването е още едно предизвикателство, което може да възникне във вашата верига на доставки и е поредната причина да се доверите на партньор с цялостен опит с транспорт от презокеански дестинации.

"Често нашите клиенти се опитат да организират доставката си сами и тогава осъзнават колко време и средства им спестяваме. Изборът на подходящата транспортна калкулацията на разходите и анализът на пазара им създават трудности. Поради това транспортът, складирането и другите съпътстващи доставката логистични грижи е удачно да бъдат оставени на тези, които са специализирани в тях. Така участниците във веригата на доставки могат се фокусират върху това, което правят най-добре", казва в заключение Димчо Димчев.

За cargo-partner

cargo-partner е частна компания, която предлага цялостно портфолио от решения за въздушен, морски, сухопътен транспорт и складиране. С 40-годишен опит в областта на информационните технологии и оптимизацията на веригата за доставки компанията изготвя персонализирани услуги за широк спектър от сектори на икономиката, за да създаде конкурентна полза за своите клиенти по целия свят. Основана през 1983 г., cargo-partner генерира оборот от над 2,06 милиарда евро през 2022 г. и в момента в нея работят повече от 4000 души по цял свят.