По време на извънредното положение не са липсвали случаи на злоупотреба на търговците както и нелоялни практики. Пример за подобен случай е голяма куриерска фирма у нас, която е начислявала такса "коронавирус". Тя е била обявена неясно в условията на доставката. Това заяви председател на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов пред Bulgaria On Air.

"Преминахме целия период на извънредното положение през сравнително спокойна пазарна ситуация, но въпреки всички имаше оферти за стоки от първа необходимост, които са били не съвсем истински, предлагани на изключително високи цени. Имаше потребители, които са платили 20-30 лева за една маска", заяви Маргаритов.

По думите на председателя на КЗП са извършени над 500 проверки относно предлагането на лекарства. Установени са два случая на нарушение на правилата. "Хората бяха подвеждани да си купуват лекарства и медикаменти, представени като панацея".

Според Маргаритов в интернет пространството са се появили и магазини с цел кратко просъществуване и голяма печалба за кратък период и след това или не доставят стоките или доставят нещо съвсем различни от поръчаното. "Потребителят има право да върне стоката, независимо дали тя е дефектна или не", каза той.

Мерките в България не са повлияли чак толкова съществено върху възможността голяма част от търговците да осъществяват дейността си свободно, заявява още Маргаритов. По тази причина не се е стигнало до спекула и продажба под рафта.