През последните 12 месеца цените на някои суровини се покачват постоянно, и потребителите вече започнат да усещат ефектите от това. Фючърсните договори за царевица са се увеличили с 96% през последната година, тези за памук и пшеница са нараснали съответно с 54% и 50%.
Цените на дървесината са се повишили с над 265% през изминалата година. Рекордният ръст на суровините вече оказва ефект върху компаниите, а това увеличава и цените на обикновените потребителите, пише Business Insider.
Изпълнителният директор на Coca-Cola Джеймс Куинси обяви наскоро, че компанията му ще повиши цените на продукти си заради нарастващите разходи, свързани с по-високите цени на суровините.
Лидери на пазара като Kimberly-Clark, J. M. Smucker, Procter & Gamble и General Mills, също заявиха, че ще повишават цените на фона на нарастващите разходи за суровини.
Цените на повечето северноамерикански продукти на Kimberly-Clark трябва да скочат със средна до висока едноцифрена стойност до края на юни, според докладите на CNBC.
Главният изпълнителен директор на американската мултинационална компания General Mills Джеф Харменинг смята, че "инфлацията е глобална, усещаме нарастващите разходи за стоки, логистика и др".
В началото на седмицата Procter & Gamble обяви, че планира да повиши цените на продуктите си за грижи за бебето, дамски продукти и други, именно заради по-високите цени на суровините.
Към компаниите, които обявиха, че ще повишат цените си, се присъединява и американска мултинационална корпорация Kimberly-Clark. Компанията заяви, че ще повиши цените на продукти като тоалетна хартия и пелени, както и други продукти за лична хигиена.
Компанията J.M. Smucker беше сред първите, които повишиха цените на продукти като фъстъчено масло, след като реколтата от фъстъци пада, а и конкурентите му последваха примера за повишаване на цените.