Все по-неблагоприятна става ситуацията в сегмента на компактните таблети, тъй като потребителите все по-често избират смартфони с големи екрани. През миналата година 7-инчовите таблети са имали дял от 57% на световния пазар, докато през 2015-та делът им ще намалее до 50% при таблетите като цяло, прогнозира TrendForce. 

Тази негативна динамика ще продължи и през следващата година на фона на нарастваща популярност на фаблетите (смартфони с големи екрани).

Очаква се доставките на таблети в глобален мащаб да възлязат на 153,4 млн. броя, което е спад от 6,1% спрямо текущата година, пише TechNews.bg.

Устройства  като Apple iPad Pro имат високи цени, но дори при успех на пазара те не могат да компенсират спада в доставките на компактни таблети. В условията на засилена конкуренция от фаблетите, производителите на таблети ще се насочат към по-големи продукти, които пък ще конкурират лаптопите. 

TrendForce прогнозира, че през 2016 г. делът на таблетите с екрани 10 инча и по-голям ще нарасне до 30% от общия пазар на таблети, докато през настоящата година тези устройства ще заемат само 18% дял. 

Водещите производители вече пуснаха големи таблети – това са устройства от рода на Samsung Galaxy View (18,4 инча), Apple iPad Pro (12,9 инча) и Microsoft Surface Pro 4 (12,3 инча). На този етап обаче големите таблети трудно ще изместят ноутбуците, въпреки възможността за прикачване към тях на физическа клавиатура.