Изкуствен интелект, но и далеч не само - така с едно изречение могат да се обобщят очакванията около предстоящото събитие на Apple. То вече си има дата - 9 септември, а това вече от няколко години традиционно е времето за представяне на новата генерация смартфони на компанията. It"s Glowtime е мотото на очакваната премиера на iPhone 16.

Apple традиционно се опитват да опазят важната продуктова информация от "изтичане", но към момента вече се знае не чак толкова малко.

Apple Intelligence на борда

Новата генерация iPhone ще са първите смартфони на компанията, представени след дебюта на AI платформата Apple Intelligence по-рано през годината. Все още не е сигурно дали абсолютно всички нейни функционалности ще са налични от Ден 1, но визията на поканата за виртуалното събитие е видимо вдъхновена от промените във виртуалния асистент Siri - тоест изглежда сигурно, че поне той ще е напълно обновен.

Сред новостите ще е възможност да се разпознават не само гласови команди, но и да се поставят в контекста на случващото се на екрана. Освен това Siri ще може самостоятелно да извършва "стотици" интеракции с най-различни приложения. Ще има и интеграция с ChatGPT за задачи, които изискват външна информация.

AI качи Apple на исторически връх

AI качи Apple на исторически връх

Според Morgan Stanley тази акция е "топ избор"

Поне към момента изглежда, че малко след премиерата генеративният AI арсенал на iPhone 16 серията ще се надгради и с други функционалности с локални модели и такива, базирани на сървърите на Apple - обобщаване на текст, транскрибиране на разговори, анализ и приоритизиране на съобщения и нотификации и т.н.

Голяма част от тези възможности ги има и при някои Android устройства като Pixel 9 и Samsung Galaxy S24 сериите, но амбицията на Apple е тяхното решение да е още по-добре интегрирано в цялостната работа със смартфона на всекидневна база.

"Обикновеният" iPhone 16

Базовият модел и неговият Plus уголемен вариант са важни за Apple, тъй като осигуряват голяма част от продажбите. Тази година цялата серия ще е с новия A18 чип, който е по-мощен и по-икономичен в сравнение с предшествениците си.

Очаква се и нещо нехарактерно за Apple - нов хардуерен бутон. Това е програмируемият т.нар Action бутон, който до момента беше запазен само за Pro устройствата.

Откъм екрани и дизайн не се очакват големи различия с миналогодишните модели.

Apple може да "обложи" с $20 допълнителна такса използването на изкуствен интелект

Apple може да "обложи" с $20 допълнителна такса използването на изкуствен интелект

Когато AI има своята цена

Pro промени

С тенденцията Android флагманите да гонят върховите iPhone модели като цена, но и като възможности, Apple тази година се очаква да обърне по-сериозно внимание на скъпата си Pro серия.

iPhone 16 Pro и iPhone 16 Pro Max ще са с A18 Pro процесори, които им дават предимство пред редовите модели. Освен това ще имат по-големи екрани - съответно 6,3 инча и 6,9 инча и по-вместителни батерии.

Според някои информации и двете модификации ще са с 5х телефото камера.

Apple ли ще е първата компания в света, оценена на $4 трилиона?

Това ли ще е първата компания в света с оценка от $4 трилиона?

Все по-близо до рекорда

Какво още ще видим

Според някои анализатори Apple ще покаже нови генерации Watch и Watch Ultra без големи хардуерни промени, докато при достъпния Watch SE може да видим по-голям екран, но и преминаване от алуминиев корпус към пластмаса.

Възможно е да видим и четвърта генерация AirPods с нов чип, който подобрява връзката през Bluetooth и консумира по-малко енергия. Очаква се и подобрение в качеството на звука.

Нов финансов директор

В навечерието на най-важната си хардуерна премиера за годината, от Apple обявиха, че дългогодишният финансов директор Лука Маестри ще напусне поста. От 1 януари 2025 г. той ще се занимава само с корпоративните услуги, които включват информационните системи, сигурността на данните и развитието на недвижимата собственост.

CFO става Кеван Парекх, който беше вицепрезидент по финансовото планиране и анализите. Той е дипломиран инженер с MBA, има над 10-годишен стаж в компанията, като е отговарял и за маркетинга и продажбите, а преди Apple е работил за Thomson Reuters и General Motors.