Китайските потребители преоткриват любовта си към iPhone.
Apple Inc. е доставила 10 милиона телефона в Китай през септември и октомври, показват изчисления на Bloomberg на база правителствени данни. Това е първата индикация за представянето на компанията във втората най-голяма икономика след пускането на пазара на новите модели през есента. Данните сочат, че доставките са нараснали с 6 процента спрямо миналата година.
Те потвърждават очакванията, че трите модела от семейството iPhone 11 се продават по-добре от предходните, особено на пазара, който е вторият най-важен за Apple след САЩ.
В последно време компанията имаше проблеми в Поднебесната империя, като загуби пазарен дял от местни конкуренти като Huawei Technologies Co. и Xiaomi Corp., които предлагат по-ниски цени. Напрежението между Пекин и Вашингтон и особено забраните срещу Huawei събудиха патриотичните чувства на китайците и ги накараха да се обърнат към местните производители.
iPhone 11 и iPhone 11 Pro обаче успяха да спечелят отново потребителите там. Главният изпълнителен директор Тим Кук отдава доброто представяне и на нова програма за месечно изплащане и предложения за отстъпки при връщане на стар модел. Освен това цената на iPhone 11 бе понижена.
Общите доставки на смартфони в Китай паднаха с 5 процента до 69,3 милиона през двата месеца.