Китайският електронен гигант Xiaomi показва изключително добро представяне на родния си пазар през последните месеци на 2023 г., като надмина очакванията на анализаторите, съобщават световните агенции.

Компанията е на печалба от над 657 млн. долара, което е по-малко в сравнение с Q3 (над $676 млн.), но е доста повече в сравнение със същия период на миналата година и е над предварителните очаквания. Приходите растат с 11% до 10,2 млрд. долара.

Резултатите за цялата година показват печалба в размер на впечатляващите 2,4 милиарда долара - 7-кратен скок в сравнение с 2022 г. Приходите намаляват до 37,6 млрд. долара, но това е повече от прогнозите на анализаторите. Донякъде причина за тези числа е насочването на по-големи усилия към премиум сегмента, където маржът е по-голям, отколкото при евтините устройства.

Китайската Xiaomi повиши приходите си - за първи път от 18 месеца

Третата в света компания по продажби на смартфони повиши приходите си - за първи път от 18 месеца

Кои са печелившите сегменти на компанията

Продажбите на Xiaomi в Китай спадат със 7% на годишна база - точно колкото е и средното за пазара. В същото време, Apple отчита 24% по-малко купени в страната iPhone.

Според експерта от Counterpoint Research Менгменг Жанг американската компания е притисната от агресивната ценова политика на Oppo, Vivo и Xiaomi. В същото време, през миналата година Huawei също се завърнаха на сцената, след като придобиха достъп до модерни чипове след години на американски санкции.

ODM: Знаете ли кой всъщност е произвел смартфона ви

ODM: Знаете ли кой всъщност е произвел смартфона ви

Най-големите играчи в тази индустрия са компании, за които най-вероятно не сте чували

Цялостните очаквания за пазара са китайците да продължат да бъдат предпазливи и това вероятно ще се отрази и на многообразието от нови модели.