Китайският електронен гигант Xiaomi показва изключително добро представяне на родния си пазар през последните месеци на 2023 г., като надмина очакванията на анализаторите, съобщават световните агенции.
Компанията е на печалба от над 657 млн. долара, което е по-малко в сравнение с Q3 (над $676 млн.), но е доста повече в сравнение със същия период на миналата година и е над предварителните очаквания. Приходите растат с 11% до 10,2 млрд. долара.
Резултатите за цялата година показват печалба в размер на впечатляващите 2,4 милиарда долара - 7-кратен скок в сравнение с 2022 г. Приходите намаляват до 37,6 млрд. долара, но това е повече от прогнозите на анализаторите. Донякъде причина за тези числа е насочването на по-големи усилия към премиум сегмента, където маржът е по-голям, отколкото при евтините устройства.
Продажбите на Xiaomi в Китай спадат със 7% на годишна база - точно колкото е и средното за пазара. В същото време, Apple отчита 24% по-малко купени в страната iPhone.
Според експерта от Counterpoint Research Менгменг Жанг американската компания е притисната от агресивната ценова политика на Oppo, Vivo и Xiaomi. В същото време, през миналата година Huawei също се завърнаха на сцената, след като придобиха достъп до модерни чипове след години на американски санкции.
Цялостните очаквания за пазара са китайците да продължат да бъдат предпазливи и това вероятно ще се отрази и на многообразието от нови модели.