Китайският производител на потребителска електроника Xiaomi реализира нетна печалба през третото тримесечие (юли-септември) 2023 г., като приходите на компанията нарастват за първи път от шест тримесечия (18 месеца).
Нетната печалба за периода на третия в света производител на смартфони по пазарен дял възлиза на 4,869 милиарда юана (675,3 милиона долара), в сравнение с нетна загуба от 1,474 милиарда юана през третото тримесечие на 2022 г., се казва в съобщение на компанията.
Резултатът е по-добър от средната прогноза за 4,52 милиарда юана на анализатори, анкетирани от FactSet.
Приходите на Xiaomi са се увеличили с 0,6% до 70,89 милиарда юана. От тях, приходите в сектора на интернет услугите, включително рекламата, са нараснали с близо 10%, до рекордните 7,8 милиарда юана.
Приходите на компанията в сегмента на устройства за интернет (IoT) и потребителската електроника, който включва и таблети, са нараснали за периода на годишна база с 8,4%, до 20,7 милиарда юана.
В същото време, приходите в сегмента на смартфоните намаляват с 2% до 41,6 милиарда юана, въпреки 4% увеличение на доставките до 41,8 милиона единици.
Разходите на китайската компания за научни изследвания и разработки (R&D) са нараснали с 22% до 5 милиарда юана през третото тримесечие на годишна база, главно поради по-високите разходи при бизнеса с електрически превозни средства.
Xiaomi е основана през 2010 г. Компанията произвежда смартфони, таблети, лаптопи, телевизори, смарт часовници и смарт велосипеди, както и климатици, хладилници, перални, уреди за пара и тестери за вода. Продуктите й се представят в повече от 100 страни в света.
За последните три месеца пазарната капитализация на компанията се е повишила с почти 43%, докато борсовият индекс Hang Seng е нараснал с по-малко от 1%.