Рекордни продажби на смартфони за над 3 млрд. долара реализира в рамките на по-малко от 3 седмици китайският технологичен гигант Xiaomi, съобщават световните агенции.

За сравнение, БВП на България за цялата 2022 г. беше в размер на по-малко от 90 млрд. долара.

По време на т.нар шопинг фестивал - отстъпките около Деня на необвързваните в Китай в периода 23 октомври - 11 ноември, устройствата на компанията са били сред най-популярните в редица ценови категории.

Xiaomi ще произвежда електромобили в Китай след инвестиция от $10 милиарда

Xiaomi ще произвежда електромобили в Китай след инвестиция от $10 милиарда

100 000 коли трябва да бъдат готови още догодина

Най-важна за Xiaomi е флагманския сегмент. Там новите смартфони от серията Xiaomi 14 показаха по-добро от очакваното представяне, както отбелязаха през миналата седмица и анализаторите от HSBC.

Те преразгледаха прогнозата си за доставките на мобилни телефони на компанията, като вече очакванията са за 150 млн. бройки през 2023 г. (7% ръст) и 160 млн. бройки през 2024 г. (6% ръст).

Промоции за необвързани (и не само)

Денят на необвързаните през последните години се разгърна до промоционален период от няколко седмици, в рамките на които основните китайски онлайн търговци като Tmall, Taobao и JD.com предлагат различни стоки на промоционални цени. По този начин се компенсират и ефектите от икономическата ситуация, които карат голяма част от хората да ограничават своите харчове.

Според представените от компаниите данни, тазгодишното масово онлайн пазаруване е достигнало рекордни нива, като само покупките на Apple устройства само през JD за периода са били за близо 1,4 млрд. долара.

Обявиха колко пъти е нараснал финансовият сектор на Китай за 20 години

Обявиха колко пъти е нараснал финансовият сектор на Китай за 20 години

Предприети са и мерки относно чуждестранния капитал

През миналата година Alibaba отчетоха транзакции за $84,5 млрд., което вече е напълно сравнимо с българския БВП.

Расте важността на видеата на живо, както и на кратките клипове като канал за продажби - това е типично азиатски феномен, който все още не се е пренесъл на Запад.