Таблетите са в отстъпление на световния пазар вече цяла година. Основната причина е нарастващата популярност на смартфоните, сочи пореден доклад на анализаторската компания IDC.

За третото тримесечие - периода юли-септември предварителните оценки сочат, че доставките на таблети в глобален мащаб възлизат на 48,7 млн. броя, или с 12,6% по-малко на годишна база. Това е четвърто поред тримесечие на спад, или цяла година, пише TechNews.bg.

Във всеки от регионите Северна Америка, Западна Европа и Азиатско-Тихоокеански броят на активните таблети превишава 100 млн., което значително намалява перспективите за по-нататъшен ръст.

Много хора ползват таблети, купени преди четири години. Потребността от компактни таблети намалява на фона на нарастващите продажби на смартфони, увеличаването на техните размери и възможности. Пазарът на таблети, изглежда, преживява преходен период, коментират анализаторите.

Намаляващият интерес към класическите таблети отваря ниша за производителите на хибридни устройства, които могат да се ползват като ноутбук и таблет. Техният дял засега не превишава 1% от пазара на таблети, но се очаква рязко да се покачи в близките 18 месеца.

Най-голям доставчик на таблети продължава да бъде Apple. През третото тримесечие компанията е продала 9,9 млн. iPad устройства, бележейки спад от 19,7% на годишна база. Apple държи 20,3% от пазара, следвана от Samsung (16,5%) и Lenovo (6,3%).

Infographic: The Global Tablet Market Is in Decline | Statista