Китайският интернет търговец Alibaba обича да пазарува на едро.
Компанията, която се бори рамо до рамо с американската Amazon за лидерството в света на онлайн търговията, инвестира огромни суми в придобиването на дружества в търсенето на по-широко портфолио от услуги.
От 2010 година насам Alibaba е направила над 100 инвестиции за между 30 и 40 милиарда долара, пише CNN Money.
“Alibaba е агресивна - иска да създаде онлайн среда, в която потребителят да получава всичко, което консумира офлайн”, коментира Никол Пенг, ръководител за Китай на изследователската компания Canalys. „Всичко, което може да се прави офлайн, може да се прави и онлайн – това е голямото нещо”, допълва тя.
Така типичният градски потребител може да погледне прогнозата за времето в UCWeb, да си поръча свежи плодове през Yiguo.com, да плати на таксито с Alipay и да гледа видео през Youku.
Ето и 10-те най-големи инвестиции (в долари), които Alibaba е направила от 2010 година насам: