Българската платформа CloudCart привлече една от най-големите инвестиции в сферата на електронната търговия на българския пазар. Компанията ще получи финансиране в размер на около 1,25 млн. лв. Водещ инвеститор в рунда е фондът за рисков капитал New Vision 3 (NV3), който управлява активи за над 20 милиона евро. Той ще вложи около 1 милион лева в платформата. Около 860 000 лева от тях идват от Фонда на фондовете, който е основен инвеститор в NV3. Останалата част ще бъде осигурена от други частни инвеститори.
Като част от инвестицията фондът ще придобие миноритарен дял в CloudCart. Инвеститорът ще може да увеличи дялът си в компанията до около 2 милиона лева в рамките на една година, става ясно от официалното съобщение на NV3 за сделката. Фондът вече инвестира 2,5 милиона евро в три компани - "Пейнетикс", "Файър" и "Фос България".
"Ще използваме тази първоначална инвестиция по възможно най-стратегически начин - а именно за отварянето на нови пазари и нови възможности пред CloudCart в Европа. Като целим да заявим позицията си на топ избор в сферата на електронната търговия в България и региона. Скалируемостта на нашата платформа и интеграциите ни с топ играчите и наши партньори в различните ниши като маркетплейси, складове, доставки и разплащания, ни поставя в уникална позиция на пазара. Тези партньорства и автоматизации означават, че ние имаме оперативен капацитет за прехвърляне на вече съществуващи онлайн бизнеси в по-бърза и ефективна среда, притежаваща много повече перспективи за ръст. Самият процес на преминаване към CloudCart е улеснен до максимум и е подходящ за бизнеси, достигнали етап на развитие, в който изпитват острата нужда от доста по-качествена платформа и силен технологичен партньор, на когото тези клиенти да могат да се опрат и разчитат. Ние искаме да насърчаваме и даваме път за развитие на хора, които не се страхуват да мечтаят. Хора с големи идеи, на които даваме шанс да реализират плановете си с удобствата, които ще намерят в CloudCart", казва изпълнителният директор на CloudCart Николай Илиев.
Източник: CloudCart
"Освен отварянето на нови пазари от началото на годината ние стартираме паралелно и изцяло нова партньорска програма, целяща да създаде работеща екосистема от разработчици, дизайнери и партньори около самата платформа CloudCart. Като тази екосистема дава възможност на компании, които имат интерес да предлагат продукти и услуги в сферата на електронната търговия, маркетинга и разработката, да могат да разчитат на иновативен технологичен партньор, какъвто е CloudCart, който да подсигури техническата обезпеченост и леснота на работа на търговците и удобството на пазаруването на крайните потребители", допълва Евгени Йорданов, който е дигитален директор в компанията.
Привличането на инвестицията и сделката стават след интерес от множество частни международни инвеститори за покупка и/или инвестиция в CloudCart, няколкото спечелени награди от самата компания, включително и позиционирането на платформата в Топ 3 на електронната търговия според американската топ новинарска медия Newsweek и статистическия портал Statista.
CloudCart е създадена като компания и регистрирана търговска марка в средата на 2016 година от Николай Илиев и Петър Илиев, с офиси, както в България (София), така и в САЩ (Бевърли Хилс, Калифорния). Компанията работи с над 2000 платени търговци, опериращи в близо 100 страни по целия свят. Те, от своя страна, продават на крайни клиенти в близо 200 страни по света, с което CloudCart е хвърлил своята заявка за глобална експанзия. От пускането си на пазара преди близо 4 години, повече от 30 000 търговци са тествали платформата, като голяма част от тях и в момента я използват напълно безплатно с помощта на безплатния план за стартиране наречен кратко и ясно - CloudCart StartUp. За последните няколко години, търговците в CloudCart са постигнали впечатляващите над 35 милиона уникални посетители, които са посетили и пазарували в магазини, създадени на платформата. Това е довело до генерирането на повече от 3 милиона поръчки, което представлява общ оборот от над 130 милиона лева за търговците, използващи CloudCart.
CloudCart не остава безучастен и при настъпилото извънредно положение. Докато малки и средни фирми масово са принудени да съкращават персонал и дори да затварят, то компании като CloudCart дават възможността да стане точно обратното - същите тези малки бизнеси да отварят отново, само че онлайн. В рамките само на няколко седмици платформата даде решение за справяне с проблемите на над 1200 малки и големи бизнеса с кампанията си "Премини през кризата. Премини онлайн" и им помогна да продължат дейността си, като доставят продукта си до хората отдалечено и безопасно.