В условията на извънредно положение, когато редица сектори се оказаха напълно блокирани, а заводи, магазини и ресторанти затвориха врати, редица малки и големи компании се пренасочиха към интернет. Голяма част от тях предложиха на клиентите си възможност за доставки до дома, а други "пренесоха" услугите си в онлайн пространството.

Интернет може да спаси бизнеса в тази безпрецедентна ситуация, в която се намира икономиката. На това мнение е Евгени Йорданов, който е дигитален директор на българската платформа за електронна търговия CloudCart, която позволява на фирмите у нас да създадат безплатно свои дигитални магазини.

"В интернет в последните години има доста сериозен ръст на бизнеси, които успяват да работят и успяват да изкарат парите си там. Статистиката показва, че около 4,5 милиарда души търгуват и пазаруват в интернет. Този пазар е оценен за над 2,2 трилиона долара, така че, да, определено бизнесът може да съществува в интернет и точно в момента интернет е правилното място, което да даде тази възможност те да продължат да съществуват", каза той в интервю за предаването Money.bg по телевизия Bulgaria ON AIR.

У нас за последните няколко седмици CloudCart е успяла да помогне на над 500 малки и средни компании да преминат успешно онлайн, като примерите в тази посока са най-разнообразни - от по-големи производители, през заведения до творци, които предлагат ръчно правени изделия.

По думите на Йорданов един от големите плюсове в тази посока е възможността те сами да работят по онлайн магазините си. За това помага софтуер, който позволява на търговците да го направят сами и безплатно, без помощта на външни специалисти. Самият процес е улеснен и това позволява един онлайн магазин да бъде създаден в рамките на само няколко часа.

"Имаме примери - един бизнес от Русе подаде заявка, че иска да си направи онлайн магазин в 8 часа сутринта една сряда. в 16 часа следобед вече имаше работещ магазин с всичките му продукти. А 24 часа след подаването на заявката вече имаше над 1000 поръчки на стойност над 33 000 лева", разказва Евгени Йорданов.

По неговите думи обаче това е само първата стъпка от успешното дигитализиране на компаниите. "Първата стъпка е да създадем наше собствено присъствие в интернет, след което да го разширим, да го маркетираме, да достигнем до повече хора - чрез социални мрежи, чрез някакъв вид реклама, чрез присъствие на различни събития в дадени сфери на дейност", обяснява той и акцентира, че за компаниите не е достатъчно просто да са онлайн, но и техните клиенти да научат това.

Цялото интервю с Евгени Йорданов може да видите във видеото.