Българската финтех компания Leno набра нови 1 млн. евро. Инвеститорът е японската дигитална платформа за обучения по английски език - Native Camp.
Японската връзка на Leno съществува от години. Дори и преди инвестицията от Native Camp, 18% от акциите на "Лено" АД бяха собственост на инвеститори от Япония. Днес Native Camp получава 2% от Leno, а сделката оценява компанията на почти 100 млн. лева, съобщиха от компанията.
Основана през 2012 г., "Лено" АД е финансова институция, регистрирана в БНБ, която предоставя кредитиране предимно на хората и бизнесите, попадащи в събпрайм сегмента, който банките от години избягват. До момента компанията е предоставила над 44 млн. лева на кредитополучатели от цяла България.
"През годините в Leno са инвестирани над 52 млн. лева от японски инвеститори, благодарение на които успяхме да дадем втори шанс на хиляди хора и малки бизнеси, както и да се наложим като водещ алтернативен кредитор" казва Николай Поппалов, председател на Съвета на директорите на "Лено" АД. "Сделката е специална за нас, тъй като познаваме Native Camp от самото ѝ създаване и вече шест години наблюдаваме невероятния растеж на компанията. Да имаме стратегически инвеститор от подобен ранг ни задължава да си поставяме все по-амбициозни цели."
Една от новите за българския пазар услуги помага на желаещите да си купят жилище, когато нямат спестявания за самоучастие. Leno купува имота и го предоставя под наем на пазарна цена. Клиентът има право да го откупи по време или в края на 3-годишен период.