Кметът на Лондон Садик Хан заяви днес, че рекламата на бързи храни ще бъде забранена от февруари в цялата градска транспортна мрежа, като част от плана за справяне с детското затлъстяване, пише CNN.
Ограниченията ще влязат в сила на 25 февруари и ще обхващат всички реклами на храни и безалкохолни напитки с високо съдържание на мазнини, сол и захар. Това ще включва продукти като шоколадови барове, захарни напитки и бургери.
Хан предложи забраната през май, а платформата му за онлайн дискусии - Talk London, получи 1,500 отговора на консултацията с 82% одобрение за предложението.
Кметът описва кризата със затлъстяването при децата като "тикаща бомба".
"Ясно е, че рекламата играе огромна роля в избора, който правим, независимо дали го осъзнаваме или не и лондончани показват огромна подкрепа за забрана на реклами за нездравословна храна и напитки в нашата транспортна мрежа", казва той в изявление.
"Изключително неприемливо е в град, който е толкова процъфтяващ, мястото където живеете и сумата, която печелите да имат толкова голямо влияние върху това дали имате достъп до здравословна, питателна храна", каза той.
Хан също така отбелязва, че затлъстяването поставя живота на младите лондончани в риск и оказва огромен натиск върху здравната система. Изследванията на кметството показват, че Лондон има едни от най-високите нива на наднормено тегло и затлъстяване в Европа, като това засяга близо 40% от децата на възраст 10 и 11 години.
Новината беше приветствана от водещи здравни активисти, включително от готвача Джейми Оливър, който нарече хода "невероятен".
Съобщението идва един ден след публикуването на данни, показващи рязко увеличение на броя на децата и младежите във Великобритания, които са диагностицирани с диабет тип 2. Близо 7000 млади британци сега страдат от болестта, която е пряко свързана със затлъстяването.