Неотдавна премиерът на Япония Йошихиде Суга обяви, че страната си е поставила цел да бъде въглеродно неутрална до 2050 година.

През 2012 г. властите предложиха субсидии в размер на 911 милиона долара за изграждане на станции за зареждане на електромобили.Целта беше да се и стимулира приемането на електрически превозни средства. Станциите за зареждане на електромобили се увеличиха драстично, но проблемът е, че никой не ги ползва, пише Bloomberg.

Около 1% от превозните средства в страната са електромобли. Междувременно станциите за зареждане имат средна продължителност на експлоатация от около осем години, след което се извеждат изцяло от експлоатация.

Броят на зарядните станции за електромобили в Япония е спаднал. Сега те са 29 200, спрямо 30 300 година по-рано, според Zenrin Co. Това е първият спад от 2010 г.

И все пак Япония има за цел да увеличи броя на зарядните станции за електромобили в цялата страна до 150 000 до 2030 г.

Според президент на Японската асоциация на автомобилните производители Акио Тойода обаче, придържането към целите може да бъде проблем.

"Не е редно инсталирането да бъде просто цел", каза Тойода.