Вероятно сте чували, че са нужни само няколко секунди, за да се прецени даден човек, особено когато става въпрос за интервюта за работа.

За това кратко време интервюиращият ще вземе важни решения само на основа на първите си впечатления. Главен изпълнителен директор на голяма компания за набиране на персонал, който има двадесет годишен стаж, разказва пред CNBC за някои от най-големите грешки, които незабавно могат да унищожат доброто първото впечатление у интервюиращия.

1. Лъжете, преувеличавате или сте с прекалено голямо самочувствие

Не е редно да казвате на интервюиращия, че все още работите на последната си работа, въпреки че вече сте напуснали или сте били уволнени.

Това е голяма грешка, според експерта. В крайна сметка истината ще излезе наяве, но името ви вече ще бъде свързано с тази лъжа.

2. Закъснявате

Едва ли искате първото нещо, което кажете на евентуалния си нов работодател да е: "Съжалявам, че закъснях."

Независимо дали е виртуално интервю или лична среща, бъдете навреме. Всяко малко закъснение може да се приеме като грубост и немарливост от ваша страна.

3. Не можете да дадете пример за свое постижение

Интервюиращият може би ще ви моли да разкажете по-подробно за някои от успехите си, които сте посочили в автобиографията си, но понякога притеснението взема връх и вероятно започвате да се оплитате.

Трябва да знаете обаче, интервюиращият иска да чуе подробностите, за да разбере дали наистина отговаряте на изискванията на работата и колко добре бихте общували с бъдещите колеги и клиенти.

Ако не знаете какво да кажете, може да говорите за уроците, които сте научи и от опита си през годините.

4. Говорите твърде много или твърде малко

Най-добрият начин да се подготвите е да направите репетиция. Направете фалшиво интервю със свой приятел и практикувайте да давате ясни и кратки отговори на често задаваните на интервюто за работа въпроси. Не забравяйте и вие да задавате въпроси.

5. Изглеждате отчаян

Невербалните сигнали като това да седнете на ръба на стола или направо да питате неща от сорта "Кога ще ми се обадите?" може да издадат сигнали за отчаяние.

Това със сигурност ще породи съмнения относно вашите способности, вписването ви в екип и интервюиращият ще се запита защо друг не ви е наел.

За да не изглеждате отчаяни е добре да не избягвате зрителен контакт. Така ще изглеждате по-приятелски настроени и съсредоточени. Избягвайте да гледате надолу, за не изглеждате разсеяни.

Ако се наведете леко напред, докато седите на стола срещу интервюиращия, това ще създаде впечатление, че представяте по-добре идеите си.Важно е и да се усмихвате.

6. Нямате "План Б"

Ако интервюто ви е чрез видеоконферентен разговор е добре да проверите камерата и микрофона си. Пригответе си резервен вариант в случай на проблеми с достъпа или повреда в техниката.

Знайте, че когато се подготвяте за най -лошото, е по -вероятно всичко да върви много по-гладко.