Модернизацията на жп гарата на стойност 11,7 милиарда долара ще трансформира европейската свързаност с голям германски град. Поне това са очакванията в момента, в който проектът бъде завършен след седем години закъснения и скок на разходите.

Проектът Щутгарт 21 е одобрен преди 15 години през 2009 г. и включва пълната реорганизация на железопътния възел Щутгарт. Той ще включва четири нови гари, обслужвани от около 60 мили нови жп релси, които могат да приемат високоскоростни влакове, пътуващи с повече от 410 км в час, пише express.co.

За да се постигне това, се строят много мостове - 45 нови съоръжения. Ще има и 11 нови прокопани тунела, простиращи се на общо разстояние от близо 57 км.

Самият дизайн също е впечатляващ. Покривът на станцията - конструкция от бетонна обвивка, която никога не е била изграждана досега, включва 28 опори с форма на чаша, всяка с диаметър 32 метра. Те ще имат огромни стъклени капандури - с площ до 350 квадратни метра - които ще осигуряват на платформата дневна светлина. Бетонните работи за всичките 28 подпори за чаши вече са завършени, покривът на платформата е завършен и вътрешните работи са в ход.

Това обаче е забавяне с над седем години от графика. Първоначално се очакваше новата транспортна система да заработи до 2019 г.

След това тази очаквана дата на завършване беше изместена до декември 2025 г. След това през 2024 г. датата на откриване на основните елементи на проекта отново беше отложена до декември 2026 г.

Строителството в подобен огромен мащаб не е евтино и разходите се увеличиха, заради инфлация в строителния сектор и други фактори. Когато беше обявен за първи път през 2009 г., Щутгарт 21 имаше приблизителна цена от около $4,8 милиарда.

До 2014 г. това се е повишило до 7 млрд. долара За по-малко от десетилетие цената вече се е повишила до 11 милиарда долара - с допълнителни 546 милиона долара, заделени за покриване на допълнителни рискове и прогнозни несигурности.

Железопътната линия Deutsche Bahn обвини инфлацията, трудната глобална среда и предизвикателствата, дължащи се на уникалността на разширяването на гарата и проекта, за нарастващите разходи.

Европейският воден път за €5 милиарда, който ще промени играта за местната икономика

Европейският воден път за €5 милиарда, който ще промени играта за местната икономика

Когато бъде завършен през 2030 г., маршрутът от 107 км. ще се свърже с река Оаз към канала Дюнкерк-Еско

Въпреки закъсненията и свързаните с това огромни разходи - проектът Щутгарт 21 ще преобрази пътуването в това кътче на ЕС. Той ще направи летищните трансфери от и до централната гара на Щутгарт със 75% по-бързи - намалявайки времето от 27 минути на само шест.

Трансферите от Улм до летище Щутгарт ще бъдат намалени с повече от две трети, до 28 минути от 1,49 минути. Времето за пътуване между Манхайм и Улм ще бъде намалено почти наполовина, като ще бъде намалено от повече от 100 минути на около час.