Застрахователните компании са уведомили наемателите на кораби, опериращи в черноморските пристанища на Русия, за увеличение на допълнителните плащания, известни като "премии за военен риск", съобщиха четирима търговци.

Премията за военен риск беше добавена към общите застрахователни разходи за танкери миналата година след началото на военните действия на Русия в Украйна, които Москва нарича специална военна операция, припомня "Ройтерс".

Военните действия в района на Черно море на руските и украинските черноморски пристанища ескалираха, след като сделката за износ на зърно се разпадна в средата на юли.

Съвсем наскоро Русия съобщи за няколко атаки в своите черноморски пристанища. Засега петролните товари от руските черноморски пристанища не са били засегнати от атаките, но рисковете нарастват, смятат търговците.

Премията за военен риск е увеличена от около 1% от цената на товара до около 1,20-1,25 на сто.

Увеличението означава, че всяко пътуване ще струва 200 000 долара повече за един танкер Suezmax, ако пренася руски петрол до Индия, например.

Въпреки че сумата не е огромна, тя се добавя към общите разходи за износ на петрол на Русия, които скочиха от февруари 2022 г. поради санкциите.

Търговците добавиха, че увеличението се прилага най-вече за товари, превозващи руски петрол и продукти, докато премията за товари с произход от Казахстан, като цяло е стабилна около 1%.

Електрическият танкер, който ще транспортира чиста енергия по море (видео)

Електрическият танкер, който ще транспортира чиста енергия по море (видео)

PowerX е японски стартъп с мисия да промени начина, по който светът използва и пренася чиста енергия

"Обемите, произхождащи от Русия, са свързани с по-високи рискове от други, въпреки че настоящата ситуация дава на застрахователите много причини да повишават цените за всеки, който работи в руските черноморски пристанища", каза един от търговците.

Търговците на зърно изразиха загриженост относно сигурността на пратките на зърно и повишаването на премията за военен риск за петролни танкери, което показва, че притесненията са се разпространили към по-широките пазари.

Общите товари на суров петрол от черноморския Новоросийск и терминала на CPC представляват около 2% от световното предлагане. Износът на петролни продукти от черноморските пристанища на Русия е около 4 милиона тона годишно.

Най-големият в света танкер за втечнен газ е построен в Китай, кой е получателят му

Най-големият в света танкер за втечнен газ е построен в Китай, кой е получателят му

Вместимостта на резервоарите на танкера е 93 хиляди кубически метра