Докато светът се стреми да постигне климатичните си цели, някои региони разполагат с изобилие от възобновяема енергия, докато други са в много по-неблагоприятно географско положение. Някои компании пък има решение и за това. Японската стартираща компания PowerX има решение с първия в света танкер с електрическа батерия, наречен "X", който е предназначен да транспортира чиста енергия по море.
Какво прави PowerX?
PowerX е компания за батерии с мисия да промени начина, по който светът използва и пренася чиста енергия. Компанията гледа към бъдеще с електрически кораб, който ще носи чиста енергия до места, които имат най-голяма нужда от нея.
Част от мисията на PowerX е проектирането на "кораб за пренос на енергия", който да пренася възобновяема електроенергия по света и да създава "енергийна мрежа в океана", пише изданието Elektrek.
Миналото лято стартъпът обяви плановете си да създаде първата си гигафабрика в Япония за производство на съоръжения за съхранение на батерии, включително ултрабързо зарядно устройство за електрически коли, наречено Hypercharger (до 240kW), захранвано от възобновяема енергия. Освен това PowerX ще произвежда стационарни батерии.
Гигафабриката на компанията Power Base разполага с 5 GWh годишен производствен капацитет.
PowerX вече показа в детайли и дизайна на кораба, който ще пренася енергия "X" по време на международното морско изложение Bariship в понеделник.
Електрическият танкер, който ще превозва чиста енергия по море
140-метровият електрически танкер "X" може да измине до 300 км за транспортиране на чиста енергия, от една мрежа до друга или остров.
То има капацитета да побере общо 241 MWh възобновяема енергия. PowerX казва, че дизайнът на батерията е "силно мащабируем" и ще може да работи с повече батерии в бъдеще.
Включената система за контрол на мощността следи системите на батериите и показва колко живот на батерията остава. В момента електрическият танкер е оптимизиран за пътувания на къси разстояния.
Главният изпълнителен директор Масахиро Ито обаче смята, че с увеличаването на плътността на батерията и намаляването на разходите, компанията ще може да пренася повече батерии на по-голямо разстояние.
Компанията има за цел да завърши първия си кораб до 2025 г., като полеви тестове се планира да започнат през следващата година.
По този начин и ако ко идеята проработи, регионите с изобилие от възобновяема енергия могат да я споделят с тези с по-малко късмет в географски план.