Редица фактори оказват влияние върху избора при покупката на нов дом. В списъка с приоритети винаги попадат квартала, цената, близостта на различни обекти и магазини. Цената от своя страна също бива повлиявана от редица обстоятелства, а колкото и учудващо да е, едно от тях може да бъде платформата Google Street View.
Това успява да докаже специалистът в областта на недвижимите имоти Ед Глейзър, който преподава в Харвардския университет. Той е направил проучване заедно с двама свои сътрудници, като обект на изследване е пазарът на имоти в Бостън и факторите, които повлияват на стойността на жилищата в американския град.
Изседването показва, че за продажбите в Бостън между 2006 г. и 2015 г. главно са използвани снимки от платформата Google Street View. Не е изненадващо, че купувачите и продавачите търсят предварителна информация в приложението на Google, а това че то играе ключова роля при определяне цените на имотите.
Авторите на доклада посочват, че няма как стойността да се определи само от фасадата на сградата, но все пак тя определено може да я увеличи. Затова Google Street View е източник, на който се разчита за първоначална информация, тъй като там снимките са качени от потребители на платформата, а не от продавачите на жилищата и брокерите. Чрез него хората проучват какви са сградите в близост до продавания обект и за какво се използват те.
Съседите са не по-малко важен фактор, показват данните. Според проучването колкото по-добре или зле изглежда най-близкият съседен дом, толкова по-голямо влияние оказва той върху цената на продавания.
Докладът показва още, че в Бостън няма значение дали имотът преди е сменял различни наематели, дали е бил препродаван или пък от доста време стои без купувач на пазара. Тези фактори не оказват влияние върху цената.