В България може и да няма традиции по отношение на създаване на крупни инвестиционни проекти, но за сметка на това разполагаме с голям потенциал от амбициозни топ реализатори на такива. Макар и да сме все още лаици в областта на проектирането и изграждането на огромни търговски комплекси, така както от десетилетия правят братята американци, а и почти цяла Западна Европа, у нас вече официално се постави началото на дългия път по присъединяването към семейството на „големите". Нещата в страната макар и бавно се променят. Инвестициите набират скорост.

Най-пресният пример в това отношение е реализацията на проекта на "BDC" с търговско наименование „Черно злато" - най - обещаващият инвестиционен проект за 2007 г. Изненадващо за скептично настроения роден гений се оказа, че у нас далеч не отсъстват подготвени кадри откъм специалисти и професионални консултанти, които могат да превърнат един мащабен идеен проект в повече от успешна действителност. Екипът на „Селектстрой ООД" - компания, която се занимава с инвестиционни проекти, строителство и недвижими имоти - надяваме се успя да покаже наяве, че на нас, българите, не ни липсва самочувствие и качества, за да се нагърбим с едно толкова амбициозно начинание и то в кратки преклузивни срокове. Задачата за реализация на проекта е възложена от страна на чуждестранни инвеститори, чието представителство в България ръководи проекта. Инвеститорът, закупил атрактивния терен, на който ще се изгради търговски център, тепърва стъпва на българския пазар, но има амбициите и възможностите за създаване на още проекти от това естество.

Проектът „Black Gold Park„ до момента няма аналог на българския пазар. По своята същност той надминава и най - смелите очаквания за развитието на българския пазар на инвестиционни проекти и недвижимости. На терен от 70 дка и РЗП над 80 000 кв.м на входа на столицата ще бъде изграден търговски комплекс, като замисълът на ръководителите на проекта и реализаторите му е  изграждането на търговска зона, която да съвместява в себе си удобство, оптимизация, сигурност и множество съсредоточени на едно място фирми, които да предлагат разнообразни по вид услуги и продукти. По статистически данни автомобилопотокът отчита 7 млн. коли годишно пред самото лице на комплекса, а през кръстовището на Детелината - 20 млн. По проучвания потенциалните клиенти се оценяват на 2 млн. Съществува пряк достъп до големите пристанищни градове: Варна, Бургас, Русе, Видин. Налице е директна връзка с Румъния, Гърция, Турция, Сърбия и Македония.

До момента в България са изградени множество разпръснати търговски комплекси и молове, които да посрещат нуждите на точно ориентирани клиенти. С проекта „ Черно злато " се цели привличането на амалгама от клиенти и съсредоточаването им в една плаца, която да отговори на разнообразно търсене и изисквания. По общия градоустройствен план теренът представлява мултифункционална зона и респективно предоставя огромни възможости за застрояване и изгражадане на различни по рода си обекти.

Иновативното решение, предложено на българските компании, е пълно финансиране, проектиране и изграждане на търговски обекти по тяхно желание срещу дългосрочно наемане. На най - големите фирми, в това число чужди инвеститори с утвърдени позиции, е предоставена възможността да изградят по своя заявка своите търговски обекти, без влагане на лични капитали и средства.

Подобни проекти от ново поколение вдигат високо летвата и поставят началото на нова политика по отношение на изграждането и управлението на огромни търговски площи у нас. Организирането на подобни мероприятия показва едно - че макар и не напълно доразвити, българските инвестиционни пазари предоставят големи възможности както за родните фирми, така и за чуждестранните компании.