Три пъти по-голям е обемът на сделките с бизнес имоти за първото полугодие у нас, сравнено със същия период на миналата година, сочи статистиката на консултантската компания Forton, стратегически партньор на Cushman&Wakefield за България и Македония. Той е достигнал 360 милиона евро.

В основната си част този ръст се дължи на сделките с търговски центрове, които формират близо 80% от инвестиционния пазар през полугодието. Сред по-големите продажби бяха тази на Serdika Center на NEPI, както и сделките за Galleria Burgas и Galleria Stara Zagora с MAS Real Estate. В останалите сегменти по-значими сделки бяха продажбата на Телефонната палата с посредничеството на Cushman & Wakefield Forton, на историческа офис сграда в центъра на София, както и тази на "Интерхотел България" в Бургас.

Прогнозата е до края на годината цифрата да набъбне до 800 милиона евро.

"Макар че през последните месеци пазарът бе движен основно от търговските площи, очакванията ни са да регистрираме големи придобивания и в други сегменти, като офис площи и хотели. Добър знак е и високият дял на чуждите инвеститори при тези придобивания, което говори за увеличаващо се доверие към пазара и България като цяло", коментира Явор Костов, мениджър "Капиталови пазари" в Cushman & Wakefield Forton.

"В момента не само расте интересът за придобивания, но се променя и профилът на инвеститорите. От сделки за подценени активи в предходните години, сега сме на етап, когато се търсят първокласни имоти в условията на умерен риск и намаляваща доходност и вървим към момента, когато страната ни ще влезе в полезрението на консервативните инвеститори", коментира Михаела Лашова, изпълнителен директор на Cushman & Wakefield Forton.