Миналата седмица за пръв път размерът на парите, изразходвани от потребители за плочи във Великобритания, изпревари сумите за закупуване на дигитална музика.

Продажбите на плочи достигна 2.4 милиона паунда за периода в сравнение с 2.1 милиона паунда за покупки на цифрова музика, пише Guardian.

Интересът към закупуването на музика, записана на емблематичния физически носител, преживява възраждане през последните 12 месеца.

По това време миналата година, продажба на грамофонни плочи достига 1.2 милиона паунда, докато цифровите продажби са били 4.4 милиона паунда. Плочите също преживят осем последователни години на растеж, въпреки че бяха застрашени през 2006 година.

Според главния изпълнителен директор на местната асоциация за музикална търговия Ким Байли успехът се дължи на увеличения брой места, от които могат да се закупят плочи, във Великобритания. Нарастват и музикалните магазини, които предлагат за закупуване само подобни записи, което ги прави леснодостъпни.

Скокът в продажбите на емблематичните музикални записи през миналата седмица се дължи на факта, че грамофонните плочи стават все по-популярен избор за подарък по празниците, коментира още експертът.