Семейство Хърст е една от най-влиятелните и дълголетни американски фамилии, чието богатство и роля се простират през повече от 150 години. Пътят им започва с минния магнат Джордж Хърст, който през 1865 г. закупува земи в Южна Дакота, включително и бъдещия Хърст Касъл. Неговият син, Уилям Рандолф Хърст, използва наследството, за да изгради една от най-големите медийни империи в света.

През 1887 г. Уилям Рандолф Хърст поема контрола над "San Francisco Examiner" и започва агресивна експанзия в медиите, придобивайки почти 30 вестника, в това число и "New York Journal". Той е известен със използването на "жълта журналистика", което в голяма степен влияе на общественото мнение.

Освен това, Хърст инвестира в радио и списания, създавайки най-голямата медийна компания в света.

Един от най-забележителните му проекти е Хърст Касъл в Сан Симеон, Калифорния. Строителството започва през 1919 г. и продължава чак до 1947 г., като разходите за изграждането му се оценяват на около $7,2-8,2 милиона. Към днешна дата замъкът е музей и представлява историческо наследство, като ежегодно привлича хиляди туристи.

Въпреки че остава значителен играч в медийната индустрия, компанията стратегически разширява дейността си в различни сектори, по-специално в  областта на B2B, здравеопазването и финансовите услуги.

Снимка 717883

Източник: hearst.com

Наследство за поколенията

Днес фамилията Хърст притежава Hearst Communications, която включва медийни гиганти като ESPN, Lifetime, Cosmopolitan и Good Housekeeping. Според последни оценки, тяхното богатство възлиза на около 21 милиарда долара, разпределени между повече от 50 наследници. Въпреки спад в стойността през последните години, фамилията продължава да бъде водеща сила в медиите и филантропията.

Наследниците на Уилям Рандолф Хърст, Лидия Мари Хърст и Аманда Рандолф Хърст, продължават да се изявяват в различни области, включително мода, филантропия и медии. Техните усилия допринасят за запазването и разширяването на фамилното наследство.

През 2024 г. Хърст отчита рекордни приходи в размер на $13 милиарда, което представлява 9% ръст спрямо предходната година. Този растеж се дължи на силното представяне в B2B секторите, по-специално Fitch Group и Hearst Television, както и на увеличените приходи от политическа реклама.

Кои са най-богатите фамилии в света през 2024-та

Кои са най-богатите фамилии в света през 2024-та

128 000 милиардери в световен мащаб ще се преместят в рамките на тази година