За разлика от Китай, където огромни печалби могат да бъдат направени и изгубени за една нощ, обикновено японските милиардери имат нужда от по-дълго време, за да възстановят загубите си, пише Bloomberg.
Основателят на модната марка Uniqlo Тадаши Янай изпревари тази тенденция, след като акциите на компанията поскъпнаха с повече от 75% през изминалата година.
След трудните 2015-2016 г., богатството на Янай достигна нов връх през 2018 г.
Богатството на Янай почти се удвои от април 2016 г. до днес, достигайки 25.4 млрд. долара, според Индекса на милиардерите на Bloomberg.
69-годишният японски бизнесмен е председател на Fast Retailing, вторият по големина световен производител на облекло след Zara. Акциите на компанията паднаха преди 2 години, след като тя съобщи за по-бавен ръст на продажбите.
Ценните книжа обаче възвърнаха силните си позиции, подкрепени от постоянно разширяване на пазарите в чужбина и спонсорските сделки с легендарния тенисист Роджър Федерер и играча по голф Адам Скот.
В резултат на това Янай спечели 4.8 млрд. долара само през тази година и се изкачи до 30-о място в престижния индекс на Bloomberg.
Забогатяването на бизнесмена рязко контрастира със случващото се с други водещи фигури в модния бизнес, които са изправени пред нарастваща конкуренция от онлайн търговците, тъй като потребителите все по-често предпочитат да получат поръчаните дрехи у дома.
Богатството на 82-годишния Амансио Ортега, който е начело на модната империя Inditex, притежаваща марки като Zara, Bershka, Massimo Dutti, Pull and Bear и Stradivarius, спадна с повече от 13% през тази година до 65.4 млрд. долара, като само миналата сряда той изгуби 3.5 млрд. долара.