Мтел отчете спад на приходите за първите девет месеца на годината със 7,9% до 276,4 милиона евро. Макроикономическата среда в страната, регулаторният натиск и голямата конкуренция се изтъкват като причини за спада.

Пониженият кредитен рейтинг на страната, последван от банкова криза и провеждането на нови избори също оказват влияние върху финансовите резултати на Мтел.

Спадът в приходите води до намаление на сравнимата EBITDA, която за периода януари-септември се е понижила с 10,5% до 113,4 милиона евро спрямо същия период на 2013.

С 30,8% повече клиенти на мобилен интернет приключва Мтел третото тримесечие на 2014 година, показват финансовите резултати на Telekom Austria Group, част от която е Мтел.

В периода юли-септември българският телеком отбелязва и увеличение от 12,4 % на броя продадени смартфони, в сравнение със същия период на 2013 г. При таблетите увеличението е с 11,2%.

Средният приход от фиксирана линия също показва положително развитие, увеличавайки се с 8,9% до 14,4 евро през тримесечието, в сравнение с 13,2 евро за същия период през 2013-та.

Средният приход от абонат в мобилния сегмент отчита спад от 4,6% до 6,2 евро, сравнено с 6,5 евро през третото тримесечие на миналата година.

Докладът на Telekom Austria Group отчита, че клиентите на Мтел намаляват с 2% на годишна база, достигайки 4,1 милиона. Пазарният дял на компанията в мобилния сегмент възлиза на 37,8%.