Начинът, по който използваме YouTube, може да се промени драстично до края на годината. Според многобройни източници, най-големият сайт за споделяне на видеоклипове се подготвя да пусне две отделни абонаментни услуги преди края на 2015 г. - Music Key, която започна през ноември, и друга, все още безименна услуга, която е насочена към премиум създателите на съдържание в YouTube и ще бъде платена, пише The Verge.
Взети заедно, двете услуги ще превърнат платформата в микс от безплатно съдържание, поддържано от реклами, и премиум видеоклипове, за които ще трябва да се плаща.
Досега YouTube винаги е била безплатна услуга, подкрепена от реклами. Сега обаче компанията ще предлага на създателите на видео нови начини за изкарване на пари.
С над 1 милиард потребители сайтът може да си позволи да поддържа множество услуги за стрийминг, но реакциите в музикалната индустрия са разнородни.
Според някои музикални лейбъли YouTube няма да пласира Music Key както трябва. Те посочват липсата на реклама около Google Play Music като основен пример за отсъствието на ангажираност от страна на Google за разгръщане на музикалните си услуги.
Имайки предвид, че някои от сделките на YouTube с големите звукозаписни компании изтичат през 2016 г. и забавянето на Music Key, която беше обявена миналия ноември, някои източници твърдят, че видео платформата се опитва да успокои лейбълите преди да започне нови преговори.
От своя страна музикалните компании се оплакват, че YouTube не им плаща достатъчно за творчеството, което допринася за съществена част от трафика към сайта за видео споделяне. В същото време платформата обяснява, че е платила милиарди на лейбълите през последните няколко години.
YouTube все още е най-голямата платформа за стрийминг на музика в света, като 45 от 50-те най-гледани видеоклипове за всички времена са музикални клипове. Чрез двете предстоящи абонаментни услуги YouTube, която изкара 4 млрд. долара приходи през 2014 г., може най-накрая да излезе на печалба.