Дисни екранизираха всичко - от германските народни приказки през британските колониални писатели до древните арабски народни приказки. Сега анимационните автори търсят вдъхновение в индийския Bollywood.

Този път има разлика в целта. Disney формира екип с индийската кино индустрия за производство на множество филми, за да се представи по-добре на бързо нарастващия развлекателен пазар в Индия, съобщи The Independent.

В сделка, която ще бъде обявена днес, Disney възлага поръчка на едно от най-старите филмови студия в Индия да превърне пеещата и танцуваща магия на филмите на Bollywood в пълнометражна анимационна форма.

Мумбайският Яш Радж е основан през 1970 от Яш Чопра, сега едно от най-могъщите лица от индийската развлекателна сфера. Филмовото студио е било наето да прави поне един пълнометражен анимационен филм за Дисни за година. Може да се каже, че американската компания се стреми да подобри представянето си в Индия, след като направените на запад филми показаха разочароващи резултати.

Разбрало се е, че звездите на Боливуд Саиф Али Хан и Карина Капур ще озвучават първия рисуван филм, който с присъщата на индийците емоция ще преразкаже с песни и танци простичка история насочена към семейна консумация.

Боб Айгър, бивш глава на Disney за международните операции, който през 2005 бе повишен в главен изпълнителен директор на компанията, е поставил ръстът в чужбина начело на плана за развитие на фирмата. Disney започна да сътрудничи с местни компании в развиващия се свят и специално за Индия много се постара да си намери партньори.

Сегашният шеф на международния бизнес на Disney описва производството за пазара в Индия като игра на триизмерен шах поради огромното разнообразие от езици и култури в страната.

Независимо от името и възможностите си, както и от нарастващата състоятелност на индийския потребител, Дисни не можа да очарова Индия. В тази връзка бе нает местният индийски продуцент Shyam PS, който да търси партньори или евентуално придобивания.

Disney в Индия вече излъчва по телевизията Disney Channel, през миналата година бе взето решението за покупка на Hungama TV, канал за деца предаващ на хинди. „Индия е дългосрочен стратегически приоритет за Walt Disney Company" - казват мениджърите.