
„Самолетите Ту-154 и Ту-134 ще бъдат изтеглени от парка на авиокомпаниите, които се занимават с превоз на пътници. Имат още около пет години. В Русия има 270 такива самолета и засега няма с какво да ги заменим" - е казал министърът.
Левитин оглавява комисията за разследване причините за катастрофата на Ту-154 край Донецк. Самолетът на авиокомпания Пулково, летящ по линията Анапа - Санкт-Петербург се разби на 22 август 2006. Загинаха 160 пътници в т.ч. 49 деца и десет члена на екипажа.
„Нямаме друг изход освен да засилим подготовката на пилотите и да спазваме препоръките на МАК", посочва Левитин.
При отчитане на особеното мнение, изказано в хода разследването на причините за катастрофата до Донецк, техническата комисия е провела допълнително изследване и е анализирала поведението на Ту - 154 на височина над 12 хил. метра.
Още пет години Ту-134 и Ту-154 ще останат в парковете на руските авиокомпании във връзка с невъзможността замяната да стане по-бързо. „Днес няма с какво да заменим този самолетен парк".
Министърът е отбелязал, че в Русия изискванията към новите произвеждани самолети ще станат по-строги. В частност, тези самолети няма да се допускат до експлоатация без на територията на Русия да се монтират съответните тренажори. Необходими са и усъвършенствани тренажори за Ту-154.