Френската медийна и телеком групировка Vivendi съобщи за рязко нарастване на печалбите си за третото тримесечие. Дори и фактът, че поделението за мобилни телефони SFR не е печелило толкова много, не успя да повреди общата картина.

AFP съобщава, че нетната печалба за третото тримесечие е нараснала с 141.6% до почти 2 милиарда долара (1.56 млрд. евро). Като се приспаднат допълнителните ефекти, увеличението е 28%.

За първите девет месеца на годината нетната печалба на компанията е достигнала 2.1милиарда евро, или увеличение със 16.3% от същия показател през миналата година. Продажбите за третото тримесечие са се увеличили с 0.3%.

Акциите на Vivendi днес се покачиха с 0.17%, въпреки че индексът, отразяващ развитието на този пазар, спадна с 0.26%.

Целта на Vivendi за цялата годината бе ръст на печалбата най-малко 16% или 2.6 милиарда евро.

SFR, които регистрират 45% от продажбите на групировката, са отбелязали ръст от 2% преди амортизации, данъци и такси. През миналата година увеличението за периода е било 7%.

Оперативната печалба при поделението Universal Music Group се е увеличила с 11.3%. Universl Music държи повече от една четвърт от физическия пазар за музика в света.

Vivendi Games, поделение за видео - игри, е увеличило оперативната печалба с 118%, телевизионните оператори Canal Plus с 52.6 %, а Morocco Telecom с 21.6%.