"Газпром" е твърде притеснен от срива на своя имидж зад граница и вече води преговори с PR-агенция за сключването на 3-годишен договор за серия от PR-акции в страните от ЕС и в САЩ.

Това съобщил за вестник "Коммерсант" източник, близък до преговарящите.

За 2007 г. "Газпром" е готов да плати за възстановяването на репутацията си допълнително $11 млн.

Наличието на тези преговори било потвърдено от зам.-началника на отдела по информационна политика на "Газпром" Сергей Куприянов и неофициално потвърдено от PBN- PR -агенцията, с която се водят преговорите. Потвърждение е дошло и от заместник прессекретаря на президента Дмитрий Песков.

Основата задача на хората от руския офис на PBN и колегите им в САЩ и Великобритания ще бъде разработката на програми за подобряване на имиджа на "Газпром" отвъд руските граници, с предимство в страните от ЕС и САЩ.

Източник, запознат със същността на сделката, пояснил, че "Газпром" иска да развива имиджа си като голяма търговска компания, а не като държавен монополист, свързан с името Владимир Путин.

По данни на "Коммерсант", кампанията на "Газпром" е част от голямата правителствена кампания за подобряване на цялостния руски имидж на Запад.

В администрацията на президента в момента текат обсъждания кои фирми да бъдат включени в списъка на потенциалните изпълнители на такъв договор в рамките на имиджовата кампания.

Сред претендентите са юридическите фирми Patton Boggs и Hogan & Hartson, PR-компаниите Weber Shandwick, Burson Marsteller, Barbour Griffith & Rogers, Ruder Finn, а също и Hill & Knowlton.

Окончателният избор Кремъл трябва да направи в близките няколко месеца.