Българската гражданска авиация отговаря на европейските изисквания и е напълно безопасна и сигурна. Българските авиокомпании са подложени на чужд одит непрекъснато, както от чужди авиокомпании партньори така и при проверки на летищата, заяви в предаването "Портфейл" на Дарик Радио днес председателят на Асоциацията на българските авиокомпании Светослав Станулов.

Според господин Станулов няма проблем със самолетите от гражданската ни авиация, а само с тези от карго флота ни.

Проблемният самолет АН 12 е най-серозно представен в българския карго флот, с 22 машини. Вече е задействана процедура, известна на Европейската агенция за безопаснос, в сътрудничество с прозводителя на самолетите "Антонов 12".

Работи се по издаването на типов сертификат, като българските авиокомпании финансират операцията. Снощи от Брюксел са се прибрали наши специалисти, каза още Станулов, които уверяват, че проблемът ще бъде решен до края на месец март идната година.

Става дума за отстраняване на дефект на тези самолети, които според регулация на Европа трябва да бъдат спрени от полети и извадени от регистрите на авиокопманиите след 1 април 2007 г.

Не сме в "черен списък", няма абсолютно никакви проблеми за пътническите ни авиопревози, коментира темата в „Портфейл" и главният директор на Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация" Георги Стоянов.

По думите му, компаниите са силно разтревожени и изненадани от критиките в последния доклад на Европейската комисия към безопасността на българския авиационен бранш.

До края на годината ще бъдат отстранени всички пропуски на страната ни по отношение на авиационната безопасност, каза още Стоянов.  В следващите месеци предстоят три одита за готовността на фирмите да участват в общото европейско небе и на органите за контрол върху въздухоплаването.