Всяка национална икономика се опира на предприемаческия дух. За това как се пробива на пазара и за преодоляването на трудностите в икономическата конюнктура,  разговаряме с инж. Евгени Тачев, управител на "Мизия Глас" ЕООД - Разград.

Инж. Тачев, какво постигнахте, през какви трудностите премина  фирмата за краткия период на нейното съществуването?

Ще започна с трудностите. Идеята за преработка на стъклото дойде от липсата на тази дейност в страната, което налагаше вноса на декоративно и матирано стъкло от чужбина, предимно от Китай и Турция. Основните проблеми бяха два - машини и консумативи, съответно средства за закупуването им под форма на заеми и подготовката на кадри. Благодарение на упоритостта на работещите във фирмата, освен тези процеси - дооборудване и усвояване на технологиите, успяхме да стигнем до равнище, което ни позволи да развием и търговска дейност.

Удовлетворен ли сте от развитието на бизнеса?

За успех можем да считаме факта, че нашата продукция и фирмата са познати вече, освен в България, и още в седем държави - Гърция, Македония, Албания, Косово, Сърбия, Румъния и Украйна.

За съжаление трудностите през настоящата година се увеличават от все още кризисната икономическа конюнктура - пазарите продължават да са свити, а банките - неадекватни по отношение на лихвената си политика по заемите.

Какво е мястото на "Мизия Глас" на пазара в перспектива?

Стъклото е основен компонент, както в новото строителство, така и при ремонта на сградите. Голям процент от него се влага за подобряване на интериора на жилищата под формата на цветно, орнаментно и матирано при изработката на витражи, дограми, бани и други. Убедени сме, че при подобряване на икономическия климат ще дадем своя принос за икономиката на страната и за откриване на нови работни места.