От Apple съобщиха днес, че са продали 1 милион бройки от новия модел на iPhone само през първият му уикенд на пазара.

Оригиналният iPhone, беше представен през юни 2007 година, първоначално само в САЩ, като продажбите за първите два дни достигнаха 270 000, а цифрата от 1 милион беше постигната през септември.

Новият модел се продава в 21 страни, сред които обаче не присъства България.

Стартът на iPhone 3G в петък обаче въобще не беше гладък. Проблеми с активацията накараха хиляди потребители да се чудят, дали току що закупеното от тях, след многочасово чакане на опашка, мултимедийно устройство въобще ще им служи за нещо.

iPhone, който бе лансиран миналото лято, е свързан само с една мрежа във всяка страна, в която се продава.

AT&T продавачът на устройствата на Apple беше обвинен за проблемите при синхронизацията на мобилните телефони от трето поколение с онлайн музиката и софтуера на Apple's iTunes.

От AT&T заявиха, че проблемите се дължат на огромния брой потребители, опитващи се да активират услугите едновременно.

В същото време повече от една четвърт от продадените в САЩ iPhone телефони от първата генерация са били разкодирани, така че да могат да работят и с други телекомуникационни оператори освен ексклузивния партньор на Apple, AT&T

Ако Apple продаде 10 милиона iPhone в САЩ до края на 2008 година, но 30% от тях бъдат разкодирани, компанията ще загуби 500 милиона долара.

В Германия, където районният съд в Хамбург постанови, че местният оторизиран оператор T-Mobile не може да ограничава предоставянето на услугата на своите клиенти само чрез обвързващ 2-годишен договор и по този начин дава свобода телефонът на Apple да се продава без обвързващ договор.

Разбира се от T-Mobile спазиха решението на съда, но предлагайки некодираните устройства на три пъти по-висока цена.

От Applе обаче си взеха поука от масовото отключване на първия модел на iPhone и сега телефонът от трета генерация задължително се активира в магазина при покупка, което е най-вероятната причина за проблемите в петък.

Новият модел iPhone вече се продава на всички пазари, с които Apple има споразумение, на цена $199 за версията с 8GB памет и $299 за тази с 16GB.

Цените са със задължителен абонаментен договор, като в случая с AT&T става дума за двугодишен договор с месечна такса от $30 за неограничено потребление на данни (с $10 повече от досегашната), която се плаща допълнително към гласов абонаментен план, чиито цени започват от $40. Така общата стойност на по-евтината версия на телефона реално надхвърля $1880.