Шуменската пивоварна "Карлсберг България" задмина "Каменица" по обем на продаденото количество бира през септември тази година. Това сочат данни на Съюза на пивоварите в България, съобщава бизнес порталът на Стара Загора.

Производителят на "Шуменско", "Пиринско" и "Туборг" е изпреварил пловдивския си конкурент с повече от 300 000 л бира, като достига общо продадено количество от 11,396 млн. л от слабоалкохлната напитка за миналия месец. "Каменица" пък е реализирала на пазара 11,095 млн. л пиво.

Докато двете пивоварни спорят за второто място в сърцата на бирените почитатели, начело на класацията застава "Загорка", която през септември е продала 14,973 млн. л от напитката, съобщи вестник Монитор.

С това старозагорският производител излиза на първо място и по общ обем продажби през годината, като задминава досегашния лидер "Каменица".

Това обаче се дължи не на особен ръст в реализираните от "Загорка" количества, а по-скоро на спада, сполетял бившия първи.

По-хладният септември е традиционно лош месец за бирените компании и обикновено всички те намаляват продадените в сравнение с август количества.

За пловдивската пивоварна обаче началото на тази есен се оказва особено неприятно, тъй като продажбите й са с 27% по-ниски дори от септември на миналата година.

В същото време, докато двамата големи намаляват темповете си на растеж, по-малките компании като "Карлсберг България" и "Болярка" настъпват с изпреварващо увеличение на продажбите си към първите места на родния бирен пазар.

"Карлсберг" отдавна държи третото място в класацията, а вече, изглежда, се домогва и до второто.

През деветия месец на 2006 г., спрямо септември миналата година реализираните от нея количества са нараснали с 85%.

Тези на "Болярка" пък бележат увеличение от 58%.

Като цяло, за деветмесечието на настоящата година у нас са изпити 392 млн. л бира, което е с 11,85% повече от деветмесечието на 2005 г.